Torna, nyújtógyakorlatok

 
Mi okozza a gerinc problémákat???
 
A mozgásszegény életmód,
 
vagy pont az ellentéte:
 
Egy sok mozgással járó munka ami monoton és csak bizonyos izmokat terhel meg nagyon, úgy hogy a többi nincs vagy csak alig van használva. Ettől féloldalasak leszünk, mert némely izmaink görcsösségig feszülnek, még más izmok elsatnyulnak.
 

Ajánlom mindenkinek ezeket a komfortérzetet növelő tornákat és nyújtó gyakorlatokat!

  1. Javasolt ébredés után, felkelés előtt rögtön elvégezni.

Hason fekvéssel kezdjük. Tenyerünket a váll mellé tesszük, és mintha fekvőtámaszt csinálnánk, felnyomjuk a felsőtestünket úgy, hogy a térdünk lent marad és a tenyerünket a helyén hagyva megpróbálunk leülni a sarkunkra. Ezáltal a gerinctartó izom jól megnyúlik. Olyan, mint amikor a macska felkel és nyújtózkodik.

Ha mi is így tesszük, akkor már tettünk egy lépést az egészségünkért!

2. Nagyon egyszerű gyakorlat, de sokszor a legegyszerűbb dolgok a legnagyszerűbbek!

Háton fekve mindkét láb nyújtva, majd az egyik lábat felhúzzuk úgy, hogy a másikat próbáljuk minél jobban nyújtva tartani. Ha a nyújtott láb elkezd hajolni, akkor ne húzzuk tovább a hajlítottat. A hajlított lábunkat pedig két kézzel húzzuk minél közelebb a mellkasunkhoz. Megtartjuk 20 másodpercig és utána a másik láb jön. Nagyon jól nyújtja a derékizmokat!

 

3. gyakorlat

A hátunkra fekszünk, térdünket felhúzzuk, lábunk talpon.

Mindkettő térdünket eldöntjük jobbra, majd balra (amennyire megy).

Ezt legalább 5-5-ször ismételjük meg.

Ez a gyakorlat nagyon jót tesz a lumbális részünknek. (gerinc alsó része).

Comments are closed